Як перевірити бронепроводи?

Як часто потрібна заміна високовольтних проводів

Оскільки дроти високої напруги піддаються високим навантаженням, ці дроти необхідно регулярно контролювати і замінювати за перших ознак старіння. Зовнішній стан проводу високої напруги може підказати причину дефекту.

Оглядати бронепроводи на можливі пошкодження варто в середньому раз на місяць. Залежно від частотності симптомів несправності свічкових броні дротів, що проявляються, варто застосовувати і різні методи перевірки.

 

Зовні неушкоджені дроти високої напруги можна перевірити за допомогою мультиметра. Цей важливий діагностичний прилад зчитує опір дроту високої напруги і порівнює його з допустимим опором.

Що буде, якщо переплутати високовольтні дроти на свічках

Якщо під час встановлення нових комплектуючих неправильно під’єднати кабелі:

  • Транспортний засіб взагалі не заведеться.

  • Відбудеться запуск мотора, але він буде сильно троїти під час роботи.

 

Це єдине, що буде, якщо неправильно під’єднати високовольтні дроти. Тобто машина ніяк не постраждає, проте ми не рекомендуємо експлуатувати її в такому стані. Тривала робота мотора в таких умовах може негативно позначитися на ресурсі комплектуючих.

Ознаки несправності бронепроводів

Коли високовольтні дроти виходять з ладу, порушується робота системи запалювання. Це позначиться на роботі двигуна такими симптомами:

  • проблеми під час запуску мотора, особливо в дощову погоду;
  • помітні перешкоди в роботі електроприладів, наприклад магнітоли;
  • нестабільна робота на холостому ходу;
  • “троїння” двигуна;
  • пропуски запалювання;
  • невпевнена робота мотора під час розгону;
  • загальне зниження потужності.

Явно свідчать про несправність саме проводів тільки перші дві ознаки. Всі інші можуть проявлятися при проблемах зі свічками запалювання або при порушенні налаштувань подачі паливо-повітряної суміші.

 

Некоректна робота проводів високої напруги зазвичай призводить до нестабільної роботи двигуна. Найчастіше мотор починає просто троїти і ковбасити на холостих обертах. При цьому істотно зростає витрата палива. Можуть спостерігатися ривки і провали під час набору обертів.

Методи перевірки високовольтних кабелів

Візуальна перевірка

Тут усе просто – важливо оглянути кабелі на наявність тріщин, надрізів, потертостей або ділянок, що розсохлися. Також рекомендується проводити таку перевірку в темний час або в темному приміщенні. Так, можна завести авто, увімкнути фари і спостерігати за тим, чи є іскри, які виходять від дротів – у темряві їх видно набагато краще, що й дасть змогу швидко визначити справність або несправність дроту.


Перевірка за допомогою дроту

Ця діагностика небезпечна, але дієва. Для неї потрібен дріт із зачищеними кінцями. У темну пору дня потрібно один кінець замкнути “на масу”, другим же варто водити по високовольтних кабелях. Якщо є проблема з герметизацією, зачищений кінець видасть іскру. Перевіряти варто як сам провід в ізоляції, так і захисні ковпачки.


Перевірка мультиметром

Мультиметр – більш раціональний підхід у діагностиці, оскільки видає чіткий результат без небезпеки для життя і роботи авто. Мультиметр частіше використовується у вигляді вольтметра на автомобілях, проте також він здатний виміряти і ступінь опору, по суті, величину втрати напруги.


Замір проводиться просто – проводиться демонтаж проводів або їх відключення від котушки і свічок. До відключених проводів підключається мультиметр і в режимі омметра пристрій показує існуючий опір.

 

viber telegram