Незважаючи на те, що стали відкриватися станції самообслуговування, де власник машини може вимити її сам, актуальність автомийок тільки збільшується.
Мийка була і залишається високорентабельним бізнесом, який цікавить багатьох підприємців. Часто їх відкривають власники СТО, розуміючи, що це обов’язково окупиться в досить короткі терміни.
Перш ніж відкрити такий сервіс, необхідно придбати обладнання.
Порівняння типів автомийок
Сучасні автомийки представлені 2 основними типами:
- ті, які вимагають механічного впливу на автомобіль
- безконтактні
Ручна: контактна; безконтактна
Контактна
У процесі використовують 2 відра, одне з чистою теплою водою, у другому вода з автошампунем. Першим етапом прибирається шар бруду. Крім кузова обробляються колеса. Для роботи з важкодоступними місцями передбачено використання пензликів з м’яким ворсом, які не здатні пошкодити лакофарбове покриття.
Безконтактне миття
Здійснюється механізованим способом. Тут використовуються спеціальні апарати високого тиску, які під напором подають воду і замінюють ручний вплив на поверхню. Крім того, використовуються спеціалізована хімія, що замінює процес тертя. Цей вид мийки, також вважається делікатним і щадним, для лакофарбових поверхонь.
Звичайна безконтактна мийка розрахована на 4-6 автомобілів. У стандартний комплект входить таке обладнання:
- апарат тиску;
- компресор;
- піногенератори;
- система водовідведення;
- пилосос;
- блок хімчистки;
- пістолети
Механічна (автоматична): портальна; тунельна
Механічний спосіб миття автомобіля користується популярністю серед споживачів. Існує два типи такої мийки: портальна та тунельна.
Портальна мийка передбачає автоматичне чищення автомобіля. Портал ідеально підходить для будь-якого типу автомобілів. Він має вигляд П-подібної арки. Туди заїжджає транспортний засіб, і арка починає рухатися вздовж машини, очищаючи її. Вона може бути контактною в місцях, де бруд потрібно відтерти щітками, а також безконтактною. Є пристрої, що поєднують одночасно два види.
Тунельна мийка також є автоматичною. Вона схожа на кілька арок, що розташовані одна за одною вздовж тунелю. Машина в’їжджає у спеціально відведений для цього транспортер, який провозить її крізь різні мийні агрегати. У цей час кожен із пристроїв виконує своє завдання. Один – наносить мийні засоби, інший у цей час активно відтирає щітками накопичення бруду і пилу, третій покриває машину воском. На виході виходить чистий, практично сухий автомобіль, за дуже короткий час.
Обладнання для механічної автомийки
Обладнання досить дороге. Тому спочатку необхідно провести деякі розрахунки. Головним критерієм буде плановане завантаження мийного комплексу.
Піноутворювачі бувають:
- комплекти;
- генератори.
Для піноутворювачів потрібен компресор. Він подає стиснене повітря.
Мийка парою - Екомийка
Примітна тим, що тут не використовуються мийні засоби та абразиви. А ще – набагато нижча витрата води, тож це найекологічніший варіант. Пар під високим тиском буквально “вибиває” з поверхні весь бруд, а з ним – плями і сторонні запахи. Мінус у тому, що технологія поки що не надто поширена.
Мобільна автомийка
Вона являє собою намет, який можна перемістити в зручне для потенційних клієнтів місце. Ви можете змінювати його місцезнаходження самостійно, залежно від потреби.
Все її обладнання не вимагає підключення до мереж і не потребує додаткового постачання води. Швидкість реалізації проекту (1-2 місяці), також є плюсом, для підприємців.
Ця автомийка безпечна для довкілля, оскільки відпрацьована рідина не потрапляє в атмосферу. Контейнери є герметичними.
Критерії вибору автомийки
Населення. Платоспроможність, які пріоритети перед собою ставлять, на яких автомобілях їздять. Для водіїв, які на перше місце ставлять економію, підійдуть мийки самообслуговування, а для тих, кому важлива якість і час – безконтактні мийки.
Розмір інвестицій. Під час відкриття автомийки іноді власник економить на обладнанні, побоюючись, що бізнес не окупиться. Це є найпоширенішою помилкою. У підсумку обладнання з невисокою потужністю не витримує реального навантаження, виходить з ладу. Не вистачає ресурсів для обслуговування клієнтів. Підприємство зазнає збитків.