Фарбування в «заводську товщину». Чи можливо це?

Шукати машину на вторинному ринку — досить складне завдання. Нам часто доводиться приділяти увагу деталям, які в автосалоні є не такими важливими. Наприклад, ми розуміємо, що автомобіль у салоні надійшов безпосередньо із заводського конвеєра, тому нам не спаде на думку перевіряти пробіг або вимірювати товщину лакофарбового покриття.

Інша справа, якщо ви намагаєтеся продати свій автомобіль на вторинному ринку: тут майбутній потенційний покупець або перекупник, що буває набагато частіше, приділяє увагу найдрібнішим нюансам, використовуючи, зокрема, такий інструмент, як товщиномір.

Якщо на кузові вашого автомобіля оригінальне заводське фарбування — немає причин для хвилювання та приводу для того, щоб скинути з ціни декілька сотень доларів. Однак у більшості ситуацій уживані автомобілі за період своєї експлуатації часто потрапляють до малярських цехів після ДТП або банального граду.

Як результат — перевищення товщини заводського покриття та вигідна можливість для покупця поторгуватися. У зв’язку з цим у багатьох автовласників виникає цілком логічне запитання: чи можливе фарбування деталі в «заводську товщину». Пропонуємо розібратися!

Що означає фарбування під товщиномір

В останні декілька років розвиток технологій та матеріалів дозволив запропонувати багатьом малярним цехам таку послугу, як «фарбування у заводську товщину». Чи можливо й навіщо це роблять? Насамперед необхідно визначитися з основними питаннями нанесення лакофарбового покриття, які впливають на підсумкову товщину.

Мало хто усвідомлює, що колір, який ми бачимо на автомобілі, це лише один із шарів, який наноситься на заводі. Які ж шари лакофарбового покриття перебувають на кузові та окремих елементах автомобіля?

Декілька послідовно нанесених технологічних покриттів у сукупності створюють товщину фарби на кузові, яка потім вимірюється за допомогою товщиноміра. Колір, що ми бачимо на автомобілі, це передостаннє покриття автомобіля.

Кожен виробник індивідуально визначає заводські параметри своїх автомобілів. Тому неможливо визначити універсальні розміри товщини лакофарбового покриття для всіх автомобілів. Окремі шари повинні мати таку товщину:

  • безбарвне захисне покриття — близько 30 мкм;
  • кольорова основа — близько 20 мкм;
  • наповнювач/підкладка — 30 мкм;
  • катафорезний ґрунт — 17-21 мкм;
  • фосфатне покриття — близько 3 мкм;
  • оцинкування — 6,5-10 мкм.

Надані значення є приблизними та орієнтовними. Точні дані залежать від рекомендацій виробника для конкретної марки та моделі автомобіля.

Як виміряти товщину фарби в залежності від марки — огляд технологій

Середня загальна товщина покриття становить від 100 до 130 мікрон. Перш ніж проводити вимірювання, важливо врахувати, що автомобілі, випущені в Європі до 2007 року, мають товстіший шар фарби, ніж моделі, випущені в пізніші роки.

Виробники у різних країнах наносять фарбу на автомобілі, використовуючи різні запатентовані технології та фарби. Широкий вибір матеріалів та способів нанесення обумовлює відмінності у товщині заводської фарби на багатьох популярних марках автомобілів.

Без сумніву, японські автомобілі мають тонші шари — від 70 до 100 мкм. Своєю чергою, лакофарбове покриття в Європі повинно мати величину 100–160 мкм. Кожен елемент кузова має різну товщину фарби. Інші значення ми побачимо при вимірі стояків, порогів або чашок.

Чому товщина лакофарбового шару є такою важливою?

Товщину найчастіше вимірюють, коли ви хочете купити чи продати машину на вторинному ринку. Це захищає Покупця від брехні Продавця, який може захотіти приховати минулі дефекти цього автомобіля. На жаль, часто трапляється, що автомобілі, продані як безаварійні, насправді побували в сервісному центрі неодноразово.

Якщо ви не впевнені в товщині покриття, ви можете зателефонувати до дилерського центру, де механіки перевірять значення, вказане виробником. Додатковим захистом для потенційного покупця є перевірка номера VIN, за яким в автомобіля має бути історія зіткнень та аварій.

Це не означає, що автомобіль, який пройшов ремонт, вже не є придатним для подальшої експлуатації. Це лише питання ціни, яка має бути значно нижчою, якщо автомобіль дійсно потрапляв в аварію в минулому. Це повідомлення дає Покупцеві відповідний аргумент для суттєвого обговорення фінансових умов із Продавцем.

Чи можна відрізнити від заводського забарвлення і як це зробити

Товщиномір має справно працювати, інакше результати вимірювань будуть неправдивими. Пам’ятайте, що перед вимірюванням автомобіль має бути чистим. Лічильники з пласкими датчиками та датчиками тиску слід застосовувати дуже обережно. Добре підійде кульковий щуп, здатний виміряти товщину фарби навіть на будь-яких вигинах.

Починати вимірювання слід з даху, проходячи окремими елементами кузова і розміщуючи щуп дуже точно й обережно. Кожен елемент, наприклад, двері, можна виміряти в декількох точках, щоб мінімізувати похибку. Важливо порівняти результати з тими самими деталями на протилежному боці автомобіля.

Як правильно рахувати результати товщини фарби на автомобілі?

Правильне замірювання та знання окремих елементів кузова автомобіля дозволяють визначити, чи було відремонтовано той чи інший елемент чи частину поверхні автомобіля. Якщо товщиномір показує значення 200 або 300 мкм, це означає наявність додаткових шарів фарби на автомобілі, а значить, його перефарбовували.

Результат вище 300 мкм може вказувати на досить значні перешкоди під час фарбування покриттів, а значення вище 500 мкм дає інформацію про заповнення дефектів шпаклівкою. Враховуючи більш тонші шари азійських автомобілів, у цьому випадку значення понад 150 мкм може вказувати на подвійне фарбування автомобіля чи елемента.