З якими пошкодженнями кузова не можна купувати машину?

Різновиди пошкодження кузова автомобіля

Усі варіанти пошкоджень цієї частини транспортного засобу можна умовно розділити на великі групи: експлуатаційні і аварійні. Перші припускають появу дефектів та деформацій під час використання автомобіля та не пов’язані з дорожньо-транспортними пригодами. До факторів, що сприяють появі експлуатаційних пошкоджень, належать вага водія та пасажирів транспортного засобу, нерівності дорожнього покриття, вплив вібрації робочих вузлів. Уникнути появи цих дефектів при використанні авто неможливо, тому необхідно самостійно проводити огляд кузова і при необхідності усувати ушкодження.

До групи експлуатаційних ушкоджень відносяться:

  • деформація окремих елементів конструкції кузова;

  • провисання та/або деформація дверей транспортного засобу;

  • ненадійна фіксація окремих деталей, що супроводжується виникненням стуків та скрипів під час використання авто;

  • наявність тріщин у зоні стійок;

  • наявність корозії на поверхні кузова через пошкодження антикорозійного покриття.

Остання причина пошкодження кузова є найпоширенішою, тому що запобігти появі іржі практично неможливо – згодом шар фарби стоншується та зношується. Якщо ви помітили сліди корозії на кузові, не варто відкладати ремонтні роботи, очікуючи, коли іржа проникне під шар фарби. Повноцінний ремонт кузова є досить дорогим, тому набагато вигідніше здійснювати своєчасний огляд автомобіля, полірування та нанесення нового покриття, що протидіє корозії. Альтернативним варіантом є використання спеціальної антигравійної плівки.

Аварійні дефекти: що потрібно знати про пошкодження після аварії?

Аварійними називають деформації кузова автомобіля, що з’явилися внаслідок дорожньо-транспортної пригоди. Як правило, такі пошкодження вимагають дорогих та масштабних ремонтних робіт. Кількість та обсяг дефектів безпосередньо залежать від швидкості пересування, габаритів автомобіля, умов на трасі та кута зіткнення. Найчастіше спостерігаються фронтальні ушкодження, що виникають внаслідок удару у передню частину транспортного засобу. Усі аварійні деформації поділяються на три групи:

1. Сильні. Такі дефекти потребують повної заміни кузова транспортного засобу.

2. Середні. Збереження кузова можливе, проте потрібна заміна безлічі деталей конструкції.

3. Незначні. До них відносять вм’ятини, подряпини, які з’явилися під час зіткнення на незначній швидкості пересування. Такі дефекти можна усунути в будь-якому автосервісі або навіть самотужки.

Навіть незначне пошкодження кузова має бути своєчасно ліквідовано, тому що в іншому випадку через деякий час можуть знадобитися масштабніші ремонтні роботи аж до повної заміни кузова.

Чому не варто купувати авто з дефектами кузова

Будь-які пошкодження кузова можна назвати своєрідною бомбою уповільненої дії. Навіть невелика подряпина, яка пошкодила антикорозійний шар, може спричинити великі проблеми через швидке поширення іржі. Найбільш небезпечним варіантом є «проростання» корозії вглиб металевої деталі, що призводить до її крихкості та руйнування.

Крім того, навіть проведення якісного ремонту деформованих після аварії елементів кузова не поверне деталі в початковий стан – вони стають «крихкими», і навіть найменший механічний вплив може спровокувати появу нового дефекту. Не варто ризикувати також при пошкодженні силових елементів. Безумовно, їх можна зміцнити за допомогою використання додаткових металевих пластин, проте цей варіант прийнятний лише у разі їзди ідеально рівними дорогами.

Наявність тріщин, перекосів, порушення конфігурації деталей та геометричної цілісності кузова транспортного засобу можуть стати причиною погіршення керованості авто та стати причиною нових дорожньо-транспортних пригод. Усунути деформацію та повністю повернути кузову ідеальну форму не зможе жоден майстер, а досвідчений незалежний автоексперт – перевірить все, що потрібно та повідомить вам.

Які пошкодження вважаються небезпечними

Після потужного зіткнення в автомобілі пошкоджуються силові елементи – лонжерони, дах, пороги і стійки. В результаті порушення геометрії кузова утворюються зазори, кришки капота і багажника можуть заїдати при відкритті і закритті, а на стеклах утворюються тріщини. Після подібних ушкоджень потерпілі елементи витягують спеціальним чином на стапелі і підсилюють за допомогою металевих пластин. Однак це не дозволяє досягти заводської міцності, і в будь-який момент автомобіль може виявитися небезпечним для використання. На високій швидкості або нерівній дорозі ті силові елементи автомобіля, які постраждали при ДТП, будуть особливо вразливі.

Існує окремий тип ушкоджень, який представляє особливу небезпеку для водія. Він називається «конструктивної загибеллю» (або «тотал»). У таких автомобілів відсутні активні та пасивні системи безпеки, порушена геометрія кузова, а сам кузов відновлений з допомогою не заводських деталей. Подібний автомобіль буде вести себе непередбачувано на дорозі.

Діагностика авто перед покупкою

Придбання автомобіля після аварії не лише ризиковане, а й небезпечне рішення. Навіть ретельно відремонтований автомобіль може відрізнятися наявністю безлічі дефектів та деформацій, які з часом вимагатимуть ремонту, заміни деталей або навіть можуть призвести до нової ДТП. Навіть якщо жодних проблем з експлуатацією не виникає, згодом «битий» кузов починає іржавіти та гнити, через що потрібна регулярна антикорозійна обробка поверхні або зварювальні та малярні роботи.

viber telegram