Автокондиціонер зазнає до дії вібрації, різких перепадів температур, пилу і пари різних технічних рідин. Усе це не може не позначитися на роботі пристрою. Найуразливіші елементи кондиціонера – його різьбові з’єднання: стан ущільнювачів з часом неминуче погіршується, що і стає причиною витоку фреону, циркулюючого в системі.Це призводить до прискореного зносу різних елементів (наприклад, поршнів), а надалі – до виходу з ладу компресора і усієї системи.
Що б цього не допустити, треба стежити за роботою кондиціонера, вчасно робити заправку фреоном і контролювати наявність свіжої олії.
Як часто заправляють кондиціонер
Більшість виробників радять заправляти автокондиціонер не рідше, ніж раз на 2 роки, якщо автомобіль порівняно новий (менше 6 років). На машинах старше 6 років заправку рекомендується робити щорічно.
Важливо відмітити: ці терміни приблизні і вірні тільки для тих кондиціонерів, які працюють справно. Якщо ви помітили явні неполадки в роботі пристрою, то слід якнайшвидше звернутися в СТО Auto Master для діагностики, заправки або ремонту.
Ознаки можливих проблем :
- Слабке охолодження повітря і неприємний запах в салоні
- Нехарактерний шум при включеному кондиціонері
Як правильно заправляти автокондиціонер: підготовчий етап
При необхідності проведення діагностики і заправки кондиціонера, вам знадобляться наступні інструменти:
- Метрична установка. Служить для перевірки рівня тиску в кондиціонері.
- Трубки і шланги.
- Комплект перехідників і кранів.
- Ємність з фреоном.
Фахівці говорять про необхідність використання різного виду фреону, залежно від новизни моделі автомобіля і системи кондиціонування в нім.
Перед заправкою необхідно виставити коректні значення основних показників, таких як температура, вологість і інше.
Як заправити автокондиціонер своїми руками
Пристрій заправляється двома способами – вручну або за допомогою професійного устаткування.
Ручна заправка відбувається за допомогою балона з фреоном, цифрових вагів, манометра і вакуумного насоса, а також набору штуцерів і перехідників. Але раніше потрібно буде дізнатися про те, скільки холодагенту треба закачати в пристрій – інформація є на сайті виробника, на бирці під капотом або в інструкції з експлуатації МС. При ручній заправці шланг і фітинг підключаються до штуцера кондиціонера. Весы показують масу закачуваного холодагенту. Щоб проконтролювати тиск усередині кондиціонера, знадобиться манометр. Вакуумация проходитиме за допомогою спеціального насоса, нове технічне мастило заливається шприцом.
Заправка кондиціонера в автосервісі
- З системи відкачується увесь вміст (фреон і олія).
- Отриманий холодагент зважується і очищається.
- Проводиться відкачування повітря (вакуумування), що необхідно для того, щоб перевірити герметичність системи.
- Якщо все гаразд, то в кондиціонер упорскує олія, а потім вводиться необхідна кількість фреону. Також додається флуоресцентна фарба – вона потрібна для того, щоб легко знаходити витоки за допомогою ультрафіолетового ліхтаря.
- Після закінчення заправки перевіряється тиск в кондиціонері.
Як зрозуміти, що фреон закінчується
Якщо система працює справно, але холоду немає, означає холодагент закінчується і необхідно поповнити його.
Основним холодагентом системи кондиціонування автомобіля є фреон. Через деякий час утворюються його витоки, але в нормі допускається до 15т усього об’єму фреону. Якщо витік вищий за норму, то причина може бути в:
- витоку холодагенту в з’єднаннях;
- ушкодженні трубок;
- утворенні іржі на конденсаторі.
Види фреону
Холодагенти для автокондиціонерів бувають трьох видів:
R – 12 – це “найдревніший” з існуючих. Активно застосовувався до кінця минулого століття. Сьогодні практично не використовується по екологічних нормах. Оскільки він активно руйнує озоновий шар.
R – 134a – цей холодагент прийшов на заміну R – 12. Найбільш поширений на сьогодні. Застосовується у більшості автокондиціонерів.
R – 1234yf – новий екологічний холодагент. Він використовується з 2011 року по євростандартах.